27 Kasım 2011 Pazar

Lif Modeli Anlatımı (Münevver Hanım), Örgü Modelleri, Örgü Örnekleri

Lif Modeli Anlatımı (Münevver Hanım), Örgü Modelleri, Örgü Örnekleri





Sevgili Hobilendik Ziyaretçileri,

Sizlere örgü konusunda adını bir çok kişinin duyduğu bir bloğu tanıtmaya sıra geldi. Kendisi bloğunda Lif Örgü anlatımları, çivili kasnaklarda lif yapımı ve iki renkli ip kullanarak lif örme, Kanavice, Kurdele nakışı gibi örgü modelleri konusunda detaylı bilgiler veriyor.


Yaptıklarını diğer insanlarla paylaşmaktan da büyük mutluluk duyuyor. Evet bilenler zaten biliyordur Münevver Hanım’ dan den bahsediyoruz. Çoğu blogcular için kendisi bir yol göstercidir(tabiri yerinde ise Blogcuların yardım sever ablasıdır.) Blogcular arasında Munevce adıyla da bilinir.


Kendisinin Blogcular arasına katılımı da ilginç olmuş. Kendi anlatımıyla kısaca tanımak isterseniz “54 yaşında lise mezunu evhanımıyım. 50 yaşından sonra sevgili Derya Baykal hanım efendinin programı sayesinde ona mail yazabilmek amacıyla başlayan bilgisayar ögrenme hevesim beni bu bloglara getirdi. Önce bana bilgisayar öğrenmeme yardımcı eşime ve sevgili ogullarıma gönül dolusu teşekkür ederim. Onlar sayesinde ben de sizler arasındayım. Ögrenmenin yaşı yok. Hergün yeni bir şeyler öğrenelim ve bizden sonraki nesillere güzel şeyler bırakabilelim diyorum.”






Lif Modeli

Münevver Hanım, blogunda yayınladığı “Kırmızı Lifin Anlatımı” nı sizlerle paylaşmak istedik(elbette Münevver Hanım’ ın yazılı izni ile). Örgü modelleri ve yapılışları hakkında blogunda çok daha detaylı bilgiler ve resimli anlatımlar bulabilirsiniz.
Kendisinin bir kaç bloğu var;  bunlardan ikisi.


Çarşıdan aldığım, süslemelerde kullanılan halka üstünü kırmızı iple tıgla örerek doldurdum. Sonra bu halkanın üstüne bir dolayıp iki kerede çekerek ve bu işlemi üç defa tekrar ederek 14 adet fıstık yaptım.


İlk sırada fıstıklar arasına bir zincir, ikinci sırada iki zincir çekerek bunu siz kendi el örmenize göre ayarlayın. 4 sıra fıstık ördüm. Beşinci sıra fıstıkların arasınada aynı yıldız örgüdeki gibi zincir yerine dolgu yaparak ördüm.


Sonraki sırada yıldız örmeye başladım. Bir sıra yine kırmızı ipten yıldız örüp, sonraki sırada beyaz ipe geçtim. Beyaz iple de bir sıra ördüm. İkinci sıra beyazdan üç yıldız yaptım ve yeşilden bir yıldız yapıp yeşil ipi koparmadan (yeşil ipin aradan yürütülmesi aşağıda anlatıldı) aradan yürüterek beş yıldız beyaz ipten ördüm. Yine bir yıldız yeşilden örüp tekrar beyazdan üç yıldız yaptım ve resime bakarak devamını siz örebilirsiniz sanırım…





Lif Örnegi

Örnekleri koyma işlemi bitince de başta yaptığım kırmızı ip bölümünün ters işlemi yaparak lifi bitirdim. Kenar oyasını yaptım.
NOT: Lifi örerken fıstık ve yıldızların sayısının her sırada 14 olmasına dikkat edin. Yine lifi örerken yeşil ve kırmızı ipi örnek bitene kadar aradan yürüttüm ve her sırada koparmadım sadece sarı tohum bölümünü kopardım.


sizler adına bu paylaşımcı bloğu için bir kez daha teşekkür ediyoruz. Mutlaka bloğunu ziyaret ediniz ve diğer lif örgü modelleri ile tanışınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder