15 Haziran 2011 Çarşamba

Çiçekli Bere ve Atkı Yapımı

Çiçekli Bere ve Atkı Yapımı


Çiçek desenleriyle süslemiş bir bere ve atkı modeli; takım olarak kullanabileceğiniz çok şık bir örnek. Farklı atkı örneği arayanlar için harika bir model ve açıklamalı anlatımla kolayca örebileceksiniz.
çiçekli atkı ve bere yapımı
İp: 100 gr Şiş: 4,5 numara

Boyunluğa 4 numara şiş ile 4 ilmekle başlayın. Haraşo örün. Her iki kenardan her sırada 1'er ilmek artırarak 12 sıra örün. 28 ilmekle 4 sıra daha devam edin. İlmek sayısını 14'e indirip 1 ters, 1 düz lastik örgü ile 5 santim örün. Üzerine ilmek sayısını tekrar 28 ilmeğe çıkarıp 2 düz, 2 ters 8 santim lastik örün.

Daha sonra 3 sıra düz, 4 sıra haraşo, 3 düz, 4 haraşo, 3 düz, 4 haraşo, 3 düz, 4 haraşo, 3 düz, 4 haraşo 4 sıra düz örgüden sonra tekrar 2 düz, 2 ters olarak 8 santim örün. 28 ilmeğin 1-3-5-7-9 olarak tek ilmekleri ayrı şişle; 2-4-6-8. ilmekleri 14 ilmek olarak ayrı ayrı 1 ters, 1 düz, 1 ters,1 düz, 5 santim örün.

Daha sonra ördüğünüz iki parçadaki ilmekleri birleştirip 28 ilmekle 4 sıra haraşodan sonra her iki taraftan 1'er ilmek eksilterek 4 ilmekle bitirin. Çevresine tığla kısa kenar örün. Katmerli çiçekler yaparak dikin. Bereye 106 ilmekle başlayın. 2 düz, 2 ters lastik olarak 16 santim örün. 2 düz ilmeği toplayın, 10 ilmek ara ile 2 düz ilmekleri toplayarak ilmek sayısını eksiltin. 2 sıra sonra tekrar aradaki 2 düz ilmeği toplayın.

Daha sonra 2 ters, 1 düz devam edin. 3 sıra sonra 2 ters ilmekleri toplayıp 1 ters, 1 düz olarak 3 sıra örüp uzun ilmek çekerek tüm ilmekleri toplayın. Berenin kenarına tığla 1 sıra örün. Katmerli çiçek yaparak dikip bitirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder